2. Előkészületek

Első dolog a szállás lefoglalása.

Ebben nagy segítségemre volt a >>> Booking.com.<<<

1. Nem kell előleget fizetni
2. Lemondhatom a foglalást büntetés nélkül
3. Ingyenes a regisztráció
4. Olvashatom és írhatom a véleményeket a szállásokról, stb.

Szóval én a szállásunkat Heidenau-ban választottam. Ez egy viszonylag csendes kis város Drezda mellett. Túra kiindulási pontnak kiváló, ugyanakkor turisztikai szempontból is fontos, mint majd erről a későbbiekben lesz is szó.

A szállás lefoglalása ingyenes volt, csak egy kártya-szám és egy e-mail cím kellett hozzá.
Nem kellett előleget se fizetni!
Minden a legnagyobb rendben volt!

Második dolog az útvonal megtervezése.

Nos ezt viszonylag egyszerűen szoktam intézni.
Általában valamilyen internetes Útvonaltervező programmal megterveztetem az útvonalamat oda-vissza, majd kinyomtatom. Itt egy pár Link:

Útvonaltervező 1
Útvonaltervező 2
Útvonaltervező 3

Persze ennél sokkal jobbakat is találunk az interneten.

Felhívnám a figyelmet erre az online programra is, ahol virtuálisan sétálhatunk a világ nagy részén 3D-ben!

Nokia Maps 3D


Ki kell pipálni az I accept the... felírat előtti karikát, majd Az Install the plug-in feliratra kattintva telepíti a szükséges összetevőket.
Ezután megkezdhetjük a virtuális utazást. Nagyon hasznos, mert sokszor akár egy épület kinézete is sokat tud segíteni a tájékozódásban...

Nem árt tájékozódni a várható időjárásról se!

Meteoprog.hu

Ja és majd elfelejtettem. Át fogunk utazni a Szlovákián, Csehországon esetleg Ausztrián! Itt bizony fizetősek az autópályák! Az aktuális Út-díjak itt találhatók meg:

Európai Autópálya díjak

Már csak a pénzügyi dolgok hiányoznak. Ezt azért gondolom mindenki megoldja!
Nem dombor-nyomott kártyával is boldogultam mindenütt. Tudtam fizetni és pénzt felvenni is.

Nekem van GPS a telefonomon. Az IGO-t szeretem. Nagyon sokat segít!
Sohasem veszekszik! Csak ennyit mond csendesen, ha eltévedek: Újra tervezés....